Cercetările sugerează că, atunci când este practicată în mod corespunzător, așa numita meditație mindfulness poate ajuta la reducerea frecvenței și urgența episoadelor de vezică hiperactivă.

Din 2007, Aaron Michelfelder, MD, președinte la catedra de medicină de familie la Loyola University Chicago School of Medicine and Health System, a folosit terapii bazate pe mindfulness pentru a trata mai mult de 900 de persoane cu vezică hiperactivă (OAB). Potrivit Dr. Michelfelder, 100% dintre pacienții săi și-au îmbunătățit controlul asupra simptomelor lor.

„Majoritatea oamenilor observă o îmbunătățire în doar două sau trei ședințe”, spune el.

Ședințele funcționează astfel: pacienții stau cu ochii închiși timp de 15 minute, respirând adânc în timp ce Michelfelder îi ghidează printr-o serie de tehnici de relaxare și vizualizare, determinându-i să imagineze conexiunea fizică dintre vezică și creier. După sesiunea inițială, Michelfelder trimite pacienții acasă cu o înregistrare a vocii sale, astfel încât să poată exersa acasă, de două ori pe zi, cel puțin opt săptămâni.

Pe cât de simplu pare, pacienții sunt uimiți despre această tehnică.

“Terapia mi-a permis să recunosc cu succes legătura dintre creierul și vezica mea pentru a-mi gestiona incontinența și a nu mai avea nici un accident sau scurgere urinară”, a spus Anna Raisor, unul dintre pacienții lui Michelfelder, într-un comunicat de presă.

Există dovezi care demonstrează că Anna Raisor nu este singura pacientă cu rezultate. Pentru multe persoane cu OAB, mindfulness poate fi un mod eficient de a controla simptomele.

Potrivit Urology Care Foundation, 33 de milioane de americani se luptă cu OAB. Dacă și dvs. vă confruntați cu această problemă, meditația mindfulness vă poate ajuta.

Vezica hiperactivă este un nume generic pentru un număr larg de probleme ale vezicii urinare. Este posibil ca unii pacienți să fie nevoiți să meargă des la baie, chiar și de mai mult de opt ori pe zi. Alții pot experimenta dureri la urinare, în momente nepotrivite sau chiar scurgerea urinei înainte de a ajunge la baie.

Este o afecțiune complicată, care adesea nu are o cauză anume și poate fi influențată de alimente sau băuturi, tonusul muscular al pelvisului sau chiar probleme psihologice precum anxietatea și depresia.

Acești factori complexi fac ca OAB să fie greu de tratat – dar pentru unii, meditația este un instrument de neprețuit.

În linii mari, mindfulness este orice practică concepută pentru a ajuta oamenii să învețe să-și concentreze atenția. Aceasta este o abilitate importantă pentru persoanele cu OAB și se datorează faptului că efectele OAB sunt fizice și psihologice. Persoanele afectate se luptă să-și gestioneze panica și anxietatea atunci când simptomele – îndemnuri frecvente și aproape irezistibile de a urina – lovesc. De asemenea, aceste sentimente agravează simptomele. Este un ciclu vicios.

Cu toate acestea, atunci când este practicată în mod corespunzător, meditația ajută pe trei fronturi: scade anxietatea, reduce nevoia de a urina și poate ajuta la prevenirea episoadelor de scurgere calmând pacienții.

„Terapia Mindfulness este o metodă de formare a creierului”, explică Michelfelder. „Învață pacienții că își pot folosi creierul pentru a-și recăpăta controlul asupra atenției, a minții lor și, în final, a vezicii lor”.

Persoanele cu OAB folosesc acest antrenament pentru a dobândi abilități care să le facă viața un pic mai ușoară.

De exemplu, ei învață să gestioneze sentimentul de panică care apare atunci când simt nevoia urgentă de a urina; sunt mai capabili să localizeze și să corecteze obiceiurile proaste – cum ar fi excesul de lichid sau aportul de cafeină – care le agravează starea; și pot să-și concentreze atenția de la durerea vezicii urinare atunci când acestea apar.

Într-un mic studiu publicat în Journal of Urology, doctorul Michelfelder și colegii săi prezintă cum au învățat 10 pacienți cu OAB despre tehnicile de meditație mindfulness și i-au determinat să le practice constant, de două ori pe zi, timp de două săptămâni. Pacienții și-au redus media de la 38 la 12 episoade de incontinență săptămânală.

De asemenea, un alt studiu publicat în Female Pelvic Medicine & Reconstructive Surgery a descoperit că un curs de opt săptămâni în terapia bazată pe mindfulness a scăzut numărul mediu de episoade ale vezicii urinare de la 4,14 pe zi la 1,23.

Potrivit autorilor studiului, atât timp cât oamenii își mențin practica de conștientizare zilnică, aceste beneficii persistă timp de un an sau mai mult.

„Cu cât o faci mai mult, cu atât devii mai puternic”, spune Michelfelder.

 

Articol original, aici.