Aceste sfaturi practice, utilizate zi de zi, vă vor îmbunătăți sănătatea vezicii urinare și vă vor ajuta să evitați afecțiuni urologice, cum ar fi incontinența.

Vezica dvs. – un organ la care ajunge urina din rinichi – este una dintre acele părți ale corpului la care probabil nu vă gândiți până când începe să nu mai funcționeze corect. Anumite probleme care vă afectează vezica pot provoca o urinare dureroasă sau scurgeri de urină în momente nedorite. Schimbarea stilului de viață și practicarea câtorva exerciții simple vă pot ajuta să vă asigurați că vezica urinară își face treaba – și nu atrage atenția asupra ei înșiși.

  1. Urinați complet pentru a evita infecțiile tractului urinar

Femeile sunt predispuse mai ales la infecții ale tractului urinar, care pot implica și vezica urinară. O modalitate de a vă reduce riscul este să vă asigurați că urinați complet, spune Gopal Badlani, MD, al Centrului Medical Baptist Wake Forest University din Winston-Salem, Carolina de Nord și un specialist în probleme ale vezicii urinare. Dacă vă strângeți mușchii pentru a opri urinarea prea curând, urina care nu a fost eliminată complet, se va îndrepta înapoi spre vezică, ceea ce poate aduce bacterii în sistemul dumneavoastră.

2. Beți multe lichide pentru a elimina bacteriile – dar nu exagerați

 

Bând multă apă – șase-opt pahare zilnic – se pot elimina bacteriile din tractul urinar și poate ajuta la prevenirea infecțiilor vezicii urinare. Mulți însă beau mai mult decât atât, după ce au auzit că apa băută frecvent este sănătoasă, spune dr. Badlani. Dacă vă deranjează nevoia constantă de a vă goli vezica urinară și de a bea lichide pe parcursul zilei, reduceți aportul. De asemenea, evitați băuturile cofeinizate și cafeaua – nu vă vor face decât să urinați mai mult.

3. Mergeți regulat pentru a evita retenția lichidelor

Unele persoane, precum cei care sunt sedentari sau au boli de inimă, pot dezvolta acumularea de lichide în picioare în timpul zilei. Noaptea, acest fluid le face să aibă nevoie să-și golească vezica frecvent. Dacă aveți retenție de lichid în picioare, ceea ce provoacă o vezică activă peste noapte, încercați să vă plimbați mai mult pe parcursul zilei. Dacă nu puteți merge, flexați mușchii gambei și ridicați picioarele la nivelul taliei.

4. Evitați tutunul pentru a ajuta la prevenirea cancerului vezicii urinare

În fiecare an, peste 50.000 de persoane sunt diagnosticate cu cancer de vezică. Consumul de tutun este un factor de risc major, iar dr. Badlani avertizează: fumătorii au cel puțin de trei ori mai multe probabilități de a face cancer de vezică urinară decât nefumătorii. Dacă tot fumați sau utilizați alte forme de tutun, este important să vă opriți și pentru sănătatea vezicii urinare, și pentru alte motive. Discutați cu medicul dumneavoastră despre cum să renunțați la fumat.

5. Aflați cum puteți face exerciții Kegel pentru a preveni incontinența urinară

Exercițiile Kegel sunt făcute pentru a consolida mușchii care permit un control mai bun al vezicii urinare. Mușchii slabi pot contribui la scurgerea urinei, numită incontinență urinară. Dar majoritatea oamenilor fac Kegels în mod greșit, spune dr. Badlani. Dacă aveți probleme de control al vezicii urinare, discutați cu medicul dumneavoastră sau cu un specialist care vă poate învăța cum să faceți corect aceste exerciții.

6. Curățați zona genitală înainte și după ce faceți sex pentru a preveni infecțiile vezicii urinare

Relațiile sexuale pot contribui la infecțiile vezicii urinare la femei. Uretra unei femei – tubul care duce urina din vezica urinară în afara corpului – este localizată într-un loc în care bacteriile se găsesc în mod natural. Drept urmare, curățarea zonei genitale și anale înainte de actul sexual poate ajuta la prevenirea acestor infecții. De asemenea, urinați înainte și după sex pentru a ajuta la eliminarea oricărei bacterii din sistemul dvs., astfel încât să nu se stimuleze o infecție a vezicii urinare.

 

7. Urmăriți ce mâncați și păstrați un jurnal alimentar

O afecțiune numită cistită interstițială, care este mult mai frecventă la femei decât la bărbați, poate provoca dureri ale vezicii urinare, o nevoie urgentă și frecventă de a urina, precum și disfuncție sexuală. Unii oameni constată că anumite alimente agravează simptomele vezicii urinare, spune dr. Badlani. Alimentele acide, cum ar fi roșiile și sucul de portocale, pot fi o influență negativă. Păstrați un jurnal al simptomelor dvs. și vedeți dacă le puteți conecta la orice aliment. Dacă puteți, evitați aceste alimente și vedeți dacă observați vreo îmbunătățire.

 

8. Bea mai puține lichide în anumite momente pentru a preveni incontinența

Dacă aveți dorințe puternice de a urina la ore inoportune sau dacă aveți incontinență urinară, este posibil să fie necesar să beți mai puține lichide în anumite momente. Dacă vă ridicați prea mult noaptea pentru a vă goli vezica urinară, evitați lichidele timp de două ore înainte de culcare, sugerează Badlani.

9. Păstrați un jurnal al vezicii urinare dacă urinați prea des

Dacă simți că urinezi prea des, păstrează un jurnal al vezicii urinare despre cât de des vizitezi toaleta și cât de des bei lichide pe parcursul zilei, sugerează Badlani. De asemenea, păstrați acest jurnal dacă aveți episoade de incontinență urinară pentru a arăta medicului dumneavoastră care sunt factorii care ar putea fi implicați în problemă.

10. Ridicați-vă pentru a preveni simptomele tractului urinar inferior

Un studiu publicat în martie 2018 în BJU International a analizat 69795 de bărbați sănătoși de vârstă mijlocie pe parcursul a doi ani și jumătate și a înregistrat perioada de timp petrecută stând, activitatea lor fizică și dacă au avut simptome ale tractului urinar mai scăzute (LUTS ). Rezultatele? Cei care au petrecut cinci sau mai multe ore pe zi stând, precum și cei care au un nivel scăzut de activitate fizică în general, au avut mai multe șanse să dezvolte LUTS (golire incompletă, frecvență sau urgență urinară, un flux urinar slab sau se trezeau noaptea pentru a urina). Soluția? Dacă trebuie să stai toată ziua pentru muncă, ridică-te și plimbându-te sau deplasează-te timp de cinci minute în fiecare oră. Sau lucrează în picioare, la un birou adaptat pentru acest lucru.

Articol original, aici.